Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 maja 2024, o 00:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2013, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Jeśli chcesz Catz'u blokować toto gdziekolwiek na maszcie to musisz mieć możliwość podciągnięcia tegotego gdziekolwiek na maszt - jeśli stoisz na pokładzie i chcesz podciągać linką w dowolny punkt na maszcie to potrzebujesz onego pieprzonego bloczka gdzieś na topie... Wyżej bloczka nie podciągniesz ;)

Wiem. Mam nawet takie bloki...
Yigael napisał(a):
Chcesz liczyć straty na bloczkach fału? Naprawdę?

Absolutnie nie chce i przypominam sobie, bym kiedykolwiek chcial.
Yigael napisał(a):
Uważasz że to coś zmieni w naszym rozumowaniu? Uważasz, że siły, która zgina maszt od napiętego liku żagla /nie równoważonej napiętym fałem/ maszt dodajmy, który nie może się wyboczyć od kompresji od want i sztagów w sytuacji gdy jest obciążony parciem wiatru na żagle - otóż uważasz, że tej siły zaniedbać nie można? Zwłaszcza, że aby fał równoważył napięty lik w pracy "na zginanie" musiałby biec symetrycznie do liku wobec masztu co raczej się nie zdarza?

Nic nie zrozumialem... :roll:
Yigael napisał(a):
Więcej Catz'u zaniedbać chciałeś Ty wraz z MJS'em twierdząc, że ta kompresja od fałów to pikuś przy kompresji od takielunku stałego. ;) Najwyraźniej dla konstruktorów łódek dla chłopaków, którzy po machnięciu dużego kółka wokół przylądków przyjeżdżają do portu różniąc się o 3 godziny z groszem to zaniedbywalne nie jest.

Kompresja i szybkosc?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
Kompresja i szybkosc?


Tak Catz'u. Łódka na tym samym kadłubie lżejsza o 100 kg będzie płynąć o jakiś ułamek węzła szybciej w tych samych warunkach. Śmieszny ułamek. Zaniedbywalny ułamek. Tylko, że jeśli po przejechaniu dwudziestu z hakiem tysięcy mil różnisz się od konkurenta o 3 godziny...

Przypominam że jednemu Szwajcarowi po awarii hydrogeneratorów zabrakło paliwa na Atlantyk, poratowali go... 30 litrami. Miał na nie miejsce w zbiorniku. Miał gdzie zasztauować plastikowy kanister z tymi 30 litrami. Dlaczego nie wziął tych 30 litrów? Ile to by mu zabrało prędkości? Ile prędkości łódce zabrałoby gdyby dołożyć jej kolejne 50 kg w kil? Ale nie ołowiu w bulb tylko węgla/tytanu/czy stali w "płetwę"? A skończyłyby się odpadające kile.

Tak Catz'u mniejsza kompresja masztu to dla konstruktorów okazja dla przeliczenia i ujęcia tu i ówdzie kilku kilogramów. I to wysoko nad pokładem. A to prędkość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
mniejsza kompresja masztu to dla konstruktorów okazja dla przeliczenia i ujęcia tu i ówdzie kilku kilogramów. I to wysoko nad pokładem. A to prędkość.

Wszystko to prawda i nawet oczywistosc.
Nie jestem jednak przekonany, czy pozytek z tego wynalazku polega na mniejszej kompresji masztu.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
To powiedz łysemu Mike'owi że go jego team techniczny w balona robi i bajki mu opowiada.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
To powiedz łysemu Mike'owi że go jego team techniczny w balona robi i bajki mu opowiada.

Przeciez on niczego nikomu nie wmawia ?
Inne teamy, (chyba wszystkie) zadaptowaly ten system, nie zmieniajac konstrukcji masztow i kadlubow...
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
Przeciez on niczego nikomu nie wmawia ?


http://www.mikegolding.com/2012/08/adva ... r-a-curse/

"One example of changes is the innovation of halyard locks [which lock the top of the furled sail in place and so removing some compression on the mast and with light hoist line rather than heavier halyards]. We again were an early adopter of this system (perhaps the first) but these days every team is now locking sails rather than hoisting them on halyards. This does increase the workload but also saves both weight and windage aloft – further increasing the efficiency and power of the boat."

Tako rzecze łysy Mike. Zalinkowane parę stron tego wątku temu. Powiedz mu, że się myli.

PS. Nie wszystkie. Jeden nawet kilem nie wachlował.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 15:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Oczywiście że normalny fał wprowadza znaczne siły wzdłuż masztu - 2x napięcie na liku - zahaczenie żagla na topie zdejmuje "jedną połowę siły".

Lecz czy oni naprawdę tacy z tym pierwsi? Samoczynne zatrzaski to pewnie nowość. Zawieszenie żagla natomiast bywało w użyciu, na dawnych żaglowcach. Oczywiście ktoś to musiał tam zawiesić.

Mam prastary roller, kilkudziesięcioletni, gdzie fał jest niezależny od masztu całkowicie - napięcie liku na maszt nie oddziałuje wcale. Chciałem kupić nowy taki system, ale nikt nie oferował w okolicy. Mam nadzieję odrestaurować zabytek, bo sprytny rzeczywiście :mrgreen:


Ostatnio edytowano 20 maja 2013, o 15:33 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
To co kolorowe, znajduje sie w nawiasach kwadratowych, wiec nie sa to slowa Goldinga.
Mike powiedzial tylko:
Yigael napisał(a):
This does increase the workload but also saves both weight and windage aloft – further increasing the efficiency and power of the boat."

Zmiejszenie kompresji o kilka promilow nie wplynelo na obliczenia ciezaru i konstrukcji.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 15:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Promilów? Całkiem spore te żagle mają :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
Promilów? Całkiem spore te żagle mają

Wielkosc nie ma znaczenia, bo jest ich zawsze w sumie tysiac - o proporcje chodzi, nie o kilogramy.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz'u, ta wypowiedź ma jeszcze trzecie dno - zobacz kto firmuje stronę skąd pochodzi cytat...

Dla ułatwienia Mike Golding & the Gamesa Sailing Team w domenie http://www.mikegolding.com/

Tak jak pisałem, powiedz Goldingowi że, że Gamesa Sailing Team robi go w balona bo promili jest zawsze 1000.

Naprawdę nie chce mi się kłócić sztuka dla sztuki, tym bardziej na temat twoich odczuć - te są tylko twoje i możesz mieć dowolne. Proszę tylko nie zachęcaj kolejnych nieszczęśników "mocnych z fizyki" do śmiałego "pisania swojego" i obalania zasad działania maszyn prostych.

Talia i waga nadal działają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Tak jak pisałem, powiedz Goldingowi że, że Gamesa Sailing Team robi go w balona bo...

Nie mam ku temu powodu: przeciez on nie twierdzi, ze w patencie chodzi o kompresje i pewnie tylko dlatego nic o niej powiedzial wyliczajac zalety i wady.
Yigael napisał(a):
...bo promili jest zawsze 1000.

Rzeczywiscie nie warto kontynuowac...
Catz O Zachęcaniu

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 17:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Ach, czemuż nie? Nie zapominajmy jeszcze o "przekładni skrzypcowej" bo o duże kilogramy idzie, nie zasię promile, których też można sobie parę zaaplikować dla zachęty do dyskusji, btw... :rotfl:

Siły na fałach to naprężenia w prostej linie obciążonej siłą poprzeczną - bo wiatr działa na żagiel prostopadle - i jest na to oczywiście wzorek i sposób rozkładu na wektorki itp, ale można obrazowo:
Przy solidnym dmuchu bywa że napięcie jest duże i fał potrafi zerwać. Wyobraźmy sobie co to jest za lina, jakiej średnicy. Jaką ma taka lina wytrzymałość na zrywanie? Bo właśnie taka siła w niej wystąpiła i urwała, QED. A maszt był ściskany tąż siłą razy 2.
Pojęcia nie mam jak wielkie siły działają na tych regatówkach, ale spore.

Zejdźmy na normalniejsze łódki:
Przykładowo mam fał dacron (poliester) 12 mm. Polska norma podaje że jest to 2200 kG (daN jak kto woli) zrywającej; niechby i lina trochę zużyta, ale mówimy o ok. 2 tonach siły, no niechby jednej tonie. Bo pewnie by 10mm starczyło.
Wantę mam 6 mm stalówkę, o sile zrywającej... no zgadnijmy... 2200 kG :-P
a naprężoną ok 10% siły zrywającej - czyli ledwo 200 kila. Tyle ona daje na maszt.
I ona stalówka, w przeciwieństwie do fału, nigdy nie zostanie obciążona siłą zrywającą dwu ton, a w każdym razie nie zdarzyło się przez ostatnie 40 lat, bo tyle ma :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
o duże kilogramy idzie, nie zasię promile, których też można sobie parę zaaplikować dla zachęty do dyskusji, btw... :rotfl:

Jesli juz musimy mylic promile z kilogramami, to procenty liczy sie w litrach. ;)
RyśM napisał(a):
Przy solidnym dmuchu bywa że napięcie jest duże i fał potrafi zerwać.

O tym tez jeszcze nie slyszalem.
Od wiatru?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 20:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Za Wasze Zdorovie! :D

Nie słyszałeś by fał się był pękł? :shock:
Mię się kiedyś urwał. Moze i cóś nadwyrężony już, kto go tam wie, lecz przecież nie od ciężaru żagla... Chyba że fał mocny się da - to najpierw pójdzie żagiel.
Naprężenia w żaglu pod działaniem wiatru są duże, a przenoszą się na rogi, gdzie tenże jest zaczepiony, chyba oczywiste. W smukłym a wysokim większość naprężeń działa góra-dół. Jeśli nie przekonuje Cię fakt że fały projektuje się odpowiednio do sił jakie w nich działają (po coś się dobiera wytrzymałość lin) to sprawdź jaka jest wytrzymałość na zrywanie płótna żaglowego, akurat nie pomnę. Żagiel też mię kiedyś się rozpukł - na wypadek gdyby ktoś o takim wypadku nie słyszał ;)

Nie wiem jak na tych dzisiejszych lekkich łódkach, a już zwłaszcza regatowcach, bo te raczej stateczność mają słabszą a żagle porządne, to je w porywach tylko położy; urywać się nic nie musi.
Oczywiście o ile maszt wytrzyma tę zwiększonę kąpresję... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
Nie słyszałeś by fał się był pękł?

Od wiatru i fał grota ( bo chyba jeszcze o nim tu mowa? ) - nie, w kazdym razie nie pamietam.
Wiatr ma niewielki wplyw na naprezenia falu - wielka czesc przyrostu sily jest absorbowana przez tarcie likliny, segarsow, pelzaczy, czy tam innych wozkow.
RyśM napisał(a):
fały projektuje się odpowiednio do sił jakie w nich działają

Wszystko sie tak projektuje.
RyśM napisał(a):
Nie wiem jak na tych dzisiejszych lekkich łódkach, a już zwłaszcza regatowcach, bo te raczej stateczność mają słabszą a żagle porządne, to je w porywach tylko położy; urywać się nic nie musi.

Jest podobnie i ciagle cos sie urywa.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 21:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Och, jak wolisz może być nawet fał spinakera :D
Bo jak zejdziemy na grota, to ten żagiel wprowadza na maszt siły gnące właśnie z powodów jak mówisz (część obciążeń z płótna przenosi się na maszt wprost), których to konstruktor może akurat dla uproszczenia nie uwzględniać; bo obliczyć eulerem na kompresyją jest łatwiutko, a z gięciem i ściskaniem to już większa robota.
Niemniej jest faktem że maszty w rzeczywistości są też gięte, a przyjęło się obliczać modelem nie przystającym do rzeczywistości. Przez to słynnę kompresję wytrzymują póki proste, ale walą się wskutek wygięcia.
I co im zrobisz?
Wot, Żizń. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
I co im zrobisz?

Nic. ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 10:32 

Dołączył(a): 7 wrz 2012, o 14:46
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Widzę, że wiara w knagi, które ciągną fały jest równie wielka, jak w żaglówki odrzutowe z dyszami między fokiem a grotem.
Po raz drugi i ostatni:
jest czas wciągania grota (kinetyka)
i jest czas pozostawania grota, z zaknagowanym fałem, w spoczynku (statyka).
Są różnice.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wnick napisał(a):
Po raz drugi i ostatni:


Trzymam za słowo. Siłę charakteryzuje kierunek, zwrot i wartość. Zrób to doświadczenie z bloczkiem pod sufitem i linką zaczepioną za pasek. Na drugim końcu powieś dokładnie tyle odważników ile ważysz. Powiś tak chwilę i pomyśl. Potem przywiąż do wolny koniec zamiast do odważników do knagi. I pomyśl jeszcze trochę. A potem odwiąż /bo knaga i tak nie ciągnie według ciebie/. Rozetrzyj zbitą dupę i przeczytaj definicje słów statyka i kinetyka.

I nie racz nas więcej "mądrościami" na poziomie czy cięższy jest kilogram pierza czy kamieni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 16:24 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Samo określenie stanów jest prawidłowe, ale można łatwo
porównać siły przenoszone przez fał w tych stanach.
O ile żagiel wciągamy ręcznie (i tam wystąpi niewielka składowa
wynikająca z bezwładności żagla), to przed zaknagowaniem "pompujemy"
o to, aby uzyskać odpowiednio duże wstępne naprężenie fału.

Wnick napisał(a):
Po raz drugi i ostatni:

Fascynująca skromność i powściągliwość :)

Po wyjaśnieniach Yigaela i doświadczeniu przeprowadzonym przez Wojciecha1968
zagadnienie powinno być opanowane. A, jak widać, nie jest.
Chmmm...
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Chyba główne doświadczenie to zrobił niejaki;
Mike Golding :roll:
Natomiast do opanowania tematu, jest jeszcze daleko :-(
Trzeba by np. policzyć wątki i osnowy w żaglach, aby wiedzieć jak ciągną za liklinę. :-P
gdy ją naprężają.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Chyba główne doświadczenie to zrobił niejaki;
Mike Golding :roll:

Czy mam powiedziec to Goldingowi? :roll:
Facet chyba nic nie wie, bo jakby wiedział cos o kompresji, to pewnie cos by powiedzial na jej temat w swojej wielokrotnie tu cytowanej wypowiedzi? ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz'u cytat pochodzi z oficjalnej strony Goldinga i jego teamu umieszczonej w domenie Goldinga...
Koniecznie mu powiedz, że to w nawiasie to bzdura i żeby ją usunął albo przypisem opatrzył...

PS. Myślałem, że gentlemani o faktach nie dyskutują, spierają się co najwyżej o ich interpretację...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Catz'u cytat pochodzi z oficjalnej strony Goldinga i jego teamu umieszczonej w domenie Goldinga...

O czym powszechnie wiadomo.
Yigael napisał(a):
Koniecznie mu powiedz, że to w nawiasie to bzdura i żeby ją usunął albo przypisem opatrzył...

Po co? To madry gosc i skoro zaakceptowal dodatki intrerwenta zewnetrznego, to pewnie wiedzial co robi, albo mu powiewa, albo musial*
Zdecydujcie sie wreszcie co mam mu powiedziec, bo oprocz komunikatu donioslego mam do niego wazne pytanie o...windage aloft. Czy chodzi o mniejsza srednice falu?
Yigael napisał(a):
Myślałem, że gentlemani o faktach nie dyskutują, spierają się co najwyżej o ich interpretację...

Spytaj jakiegos gentleman'a ?
Catz
* teoria spiskowa!

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8030
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Catz napisał(a):
Spytaj jakiegos gentleman'a ?
Catz
:mrgreen:
A taż wątek o downhaulach tudzież cunninghamach...

1. Ludziska ciągną fał kabestanem z korbą aże trzeszczy;
2 gdy zasię żagiel wciąż jem wiatr jako balon wydyma -
3 bierą czterokrotną taliją, za żagiel ode spoda zaczepią,
4 wieszą się na tem całem swem ciałem - a bywa 100 kilowym więc policzyć łatwo :lol: i
5 przyłożywszy tak dodatkowe 400 kila do żagla
6 jeszcze się kłócą jakąż to siłą on żagiel naprężą :rotfl:

A zasię mogą sprawdzić łatwo, gdy ciekawe:
Obrazek
:-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
windage aloft. Czy chodzi o mniejsza srednice falu?


Albo i czego innego, aż się boję pomyśleć czego, bo skoro ograniczyliśmy siły i oszczędzamy na materiale to spada nam wysoko nad pokładem masa i może przekroje?

A może skoro hoisting line w czasie żeglugi nieobciążona to i rzadziej się urywa i mniej zapasowych potrzeba tam wysoko przez te bloczki ciągnąć?

A może bloczki skoro nie niosą dublowanych obciążeń roboczych mniej pancernymi mogą być o jedną czy dwie grupy?

Zamiast mówić - zapytaj.

Yig zaciekawiony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Albo i czego innego, aż się boję pomyśleć czego

Ja tez!
Yigael napisał(a):
bo skoro ograniczyliśmy siły i oszczędzamy na materiale to spada nam wysoko nad pokładem masa i może przekroje?

Masie czego?
Golding mowil o fale tylko i ze to increase the workload ...
Yigael napisał(a):
A może skoro hoisting line w czasie żeglugi nieobciążona to i rzadziej się urywa i mniej zapasowych potrzeba tam wysoko przez te bloczki ciągnąć?

Moze.
Ale to nielogiczne: przy az tak "kosmicznej technologii" przewidziano by to i zrobiono hoisting line o tym samym, starannie obliczonym wspolczynniku bezpieczenstwa.
Yigael napisał(a):
A może bloczki skoro nie niosą dublowanych obciążeń roboczych mniej pancernymi mogą być o jedną czy dwie grupy?

A bo nie niosa? :roll: ;)
Yigael napisał(a):
Zamiast mówić - zapytaj.

No nie wiem... Do tej pory kazales mi ze trzykrotnie mowic mu rozne rzeczy, teraz pytac... ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 19:43 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Catz napisał(a):
Masie czego?
Golding mowil o fale tylko i ze to increase the workload ...

Catz

Workload to nie obciążenie robocze, tylko dosł. nakład pracy,
coś niecoś więcej niż labour.
Nawet bez znajomości języka można na to wpaść po przeczytaniu tego wątku.
Temat powinien ograniczyć się do powtórzenia którejś z pierwszych lekcji fizyki,
a pożeglował do rozważania pism.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2013, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10302
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gienek napisał(a):
Workload to nie obciążenie robocze, tylko dosł. nakład pracy,
coś niecoś więcej niż labour. Nawet bez znajomości języka można na to wpaść po przeczytaniu tego wątku.

Doprawdy? Wow, à propos czego to? :roll:
Gienek napisał(a):
a pożeglował do rozważania pism.

Nie wysle cie do uczenia doroslych jezykow obcych, bo bez pretensji do bycia gentleman'em, cos tam o wychowaniu slyszalem.
Catz
PS - My taylor is rich

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL